Ebben a bejegyzésemben egy középszintű francia csoportnak tervezek feladatokat, digitális tartalomra építve.
A célok: egy kortárs francia énekes/előadó megismertetése a diákokkal (Stromae). A diákok szókincs bővítése közösségi média, hálózatok témában és közben bemutatni ezeknek az előnyeit és a hátrányait is. Nagyjából 10-15 főre terveztem a feladatokat, főleg órai munkaként, de akár feldolgozhatják közösen is, internetes csoportokat alakítva.
1. feladat: bemelegítés
Ha órán végzik: az okostáblán vagy papírokon nagy közösségi oldalak neveit láthatják. Ha az okostáblával dolgozunk, akkor egyesével kijönnek és elmesélik, hogy melyiket hogyan és mire használják, milyen gyakran, de akár választhatnak is egyet és párban megbeszélik Ha papírcetlin kapják, akkor párban beszélnek az adott applikációról, funkcióról vagy közösségi médiumról.
Pl: Facebook, üzenetküldésre, kapcsolattartásra tanulásra használom napi 2 órában.
Ha otthon végzik: Akár csinálhatnak a gondolataikról videót vagy a fórumon megvitatják egymás között.
2. feladat: Cikkek olvasása közösségi média témában
A cikkek nem azonos szinten vannak, így ha otthonról dolgoznak a diákok eldönthetik melyiket szeretnék elolvasni, órán pedig a tanár eldöntheti melyik szint felelne meg neki.
Órán akár meg is adhatjuk a linket és olvashatják tableton, telefonon, számítógépen és akár közösségi könyvjelzővel is dolgozhatnak rajta, így később könnyebben át tudják nézni akár otthon is. Fordítva is működik, hiszen órán is könnyebben tudnak róla beszélni ha kiemelik vagy dolgoznak rajta és ez így papír kímélő.
A linkek:
http://www.leparisien.fr/high-tech/wouah-grrr-et-haha-facebook-ajoute-5-boutons-pour-reagir-aux-publications-24-02-2016-5574341.php
Majd olvasás után az órán vagy a fórumon meg tudják beszélni a cikk tartalmát és a véleményüket.
3. feladat: a dal/videó
Előkészítés: kérdezzük meg a diákokat, hogy milyen applikációkat, oldalakat ismernek, melyeket üzenetmegosztásra lehet használni
Várható válaszok között valószínűleg ott lesz az e-mail, a Facebook és a Twitter, pont ezekről szól a dal.
Ezt is akár órán, akár otthon is meg tudják nézni és hallgatni.
Feladat: Írják le, mondják el videóban, hogy milyen érzelmek jelennek meg a videóban.
Majd utána fogalmazzák meg az említett applikációk, közösségi média hátrányait, rossz hatásait.
Levezetésként pedig összegyűjthetnék a közösségi média előnyeit és hátrányait, majd érveljenek a használata mellett vagy ellene, otthonról akár vlog formájában vagy készíthetnek prezentációt is.
Ezek a feladatok azért is jók, mert akár otthonról is elvégezhetőek, kitűnő arra az esetre például ha a tanár hiányzik, de ettől még azt szeretné ha a diákok haladnának. A pedagógiai háttér is erős, mert sokszor a diákok nincsenek tisztában azzal, hogy ezekkel az oldalakkal is óvatosan kell bánni és hogy mik is a káros hatások. Ugyanakkor nem szabad átesni a másik oldalra sem, mert nagyon sok a hasznos funkciójuk is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése